De naam

De naam ‘t Klòsterhûfke betekent kloostertuin. Dit komt van het voormalige klooster dat tot 1945 ongeveer stond op de plaats waar nu de gymzaal en de speelplaats zijn. De school staat in wat ooit de tuin van dat klooster was. In februari 1945 werd het klooster door een vliegende bom (V1) getroffen. Het is daarna afgebroken en niet meer herbouwd.

Ligging

‘t Klòsterhûfke ligt centraal in de dorpskern van Deest, bij de kerk en het dorpshuis. Wij zijn de enige school binnen het dorp. Bijna alle kinderen op onze school komen dan ook uit het dorp.

De schoolgrootte

In het schooljaar 2023-2024 zitten er ongeveer 125 leerlingen op ‘t Klòsterhûfke.

Gebruikers van het schoolgebouw

In het gebouw zit ook KION gevestigd. Zij zorgen voor de opvang van de peutergroep en de BSO en werken nauw samen met ‘t Klosterhufke.
Daarnaast is er een speellokaal voor kleuters. De ruimtes buiten de klaslokalen worden ook ingezet als werkruimtes voor onze leerlingen.

Meer informatie?

Voor vragen en/of opmerkingen staan wij u graag telefonisch of via de mail te woord. Aarzel niet om contact op te nemen.